Sunday, September 9, 2012

Persiapan Karnival keusahawanan Pendidikan Khas Daerah Klang..

En Hud sedang bersalaman  denganm Paraglider MPK
Karnival keusahawanan Pendidikan Khas Daerah Klang Merupakan acara terbesar Persatuan Pendidikan Khas Daerah Klang pada tahun ini. Karnival berlangsung pada 9 September 2012. En Hud bin Abd. Ghani (guru besar SKBU) telah dilantik sebagai penyelaras karnival. dengan perlantikan tersebut secara rasminya PPKI SK Batu Unjur telah diberi amanah menggalas tanggungjawab sebagai urusetia dan tuan rumah karnival. 
Murid sekolah SK Taman Klang Jaya sedang membuat latihan


PPKI SK Batu Unjur telah bertungkus lumus menjayakan program ini. Kerja-kerja pesiapan telah dilakukan lebih awal iaitu seminggu sebelum karnival berlangsung. Manakala persiapan terakhir telah dilakukan pada 7 September dimana raptai penuh turut diadakan pada hari tersebut. Jawatankuasa yang dilantik telah hadir pada hari tersebut antaranya SK Tengku Bendahara Azman1&2 sebagai jawatankuasa persiapan pentas, SK Telok Gadong sebagai jawatankuasa Jamuan VIP, SK (P) Bukit Kuda, SK Taman Klang Jaya, SMK Taman Klang Utama dan lain-lain. 
Raptai telah dijalankan  beberapa kali bagi tujuan melancarkan perjalanan program perasmian pada hari berlangsungnya program nanti. Segala kekurangan akan dapat diatasi dengan latihan. Raptai ini turut melibatkan kumpulan Paraglider MPK yang melibatkan 3 orang penerjun dan 6 orang kru. 
Pada hari tersebut juga wakil sekolah-sekolah yang terlibat turut hadir untuk menyiapkan gerai jualan mereka, begitu juga guru yang terlibat membina rumah hantu, mereka telah bertungkus lumus untuk menyiapkan rumah hantu agar ianya nampak menyeramkan.    

No comments:

Post a Comment