Sunday, June 24, 2012

BILIK GURU PPKI

Ribuan terima kasih diucapkan kepada tuan guru besar kerana telah sudi memberikan bilik guru baharu kepada guru-guru PPKI SK Batu Unjur. Seiring dengan kepesatan pembangunan di sekitar Bandar Bukit Tinggi, PPKI SKBU turut mengalami peningkatan bilangan pelajar dan guru. Kesan peningkatan ini menyebabkan bilik guru sedia ada tidak mampu lagi menampung jumlah guru PPKI yang semakin meningkat. Justeru bilik yang lebih besar dan selesa diperlukan bagi menempatkan guru-guru PPKI. 

Oleh yang demikian, Di atas keperihatinan Guru Besar SK Batu Unjur bilik Matematik yang selama ini terbiar telah dihadiahkan kepada PPKI Untuk dijadikan bilik guru. Bilik yang lebih besar dan selesa ini mampu menampung seramai 32 orang guru. 



Manakala bilik guru lama akan dijadikan stesen bagi mata pelajaran Kemahiran Hidup/Urus Diri dan bilik bagi Pembantu Pengurusan Murid (PPM). Usaha menaik taraf bilik Kemahiran Hidup ini sedang dijalankan. Antara usaha tersebut ialah membuat sinki dan meja dapur yang mana kerja-kerja ini telah dibuat secara sukarela oleh guru PPKI sendiri. Diharapkan dengan adanya bilik-bilik ini ianya dapat meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran guru dan murid PPKI SKBU. Pihak pentadbir sentiasa mengambil berat dan prihatin terhadap masalah-masalah yang dihadapi oleh guru-guru PPKI.

No comments:

Post a Comment